Ak ste narazili na tento článok, určite sa snažíte vyriešiť rébus medzi nesúladom konverzií v GA4 a ADS. Pravdepodobne som nebol jediný, ktorý pracne analyzoval konverzné udalosti a snažil sa nájsť rozdiel. Skôr som pochopil Bounce Rate ako toto. Ale každá snaha je odmenená a nakoniec som to vygúglil. Nechajte si to vysvetliť.
Keď spravujete online kampane, môže byť náročné pochopiť, prečo rôzne nástroje ukazujú rozdielne údaje o konverziách. Kto by to čakal, že hlavné nástroje, Google Ads a Google Analytics 4, používajú odlišné metódy na sledovanie a priraďovanie konverzií. Za celým týmto problémom stojí atribučný model počítania konverzií.
A čo je to ten Atribučný model?
Je to metóda, ktorá sa používa na priraďovanie kreditu za konverzie rôznym bodom v marketingovej kampani alebo zákazníckej ceste k nákupu. Cieľom atribučného modelu je pochopiť, ktoré dotyky alebo interakcie s reklamou najviac prispeli k dosiahnutiu cieľov kampane, ako je napríklad nákup produktu, registrácia na stránke alebo iná konverzná aktivita.
Poďme sa pozrieť na tieto rozdiely na jednoduchých príkladoch.
Atribučný model v GA4
Predstavte si, že zákazník prišiel na vašu stránku kliknutím 29. marca cez priamy odkaz, prezrel produkty a odišiel. O 2 dni 1. apríla znovu vyhľadal vašu stránku cez vyhľadávanie na Google, prezrel si produkty ale ešte nenakúpil. Nakoniec 3. apríla klikol na vašu reklamu v Google Ads, kde potom aj uskutočnil nákup. GA4 priradí konverziu poslednému kliknutiu pred nákupom, ktoré nebolo priame – teda reklame v Google Ads, a konverzia sa pripíše k dátumu 3. apríl.
Atribučný model v ADS
Tu sa zameriava predovšetkým na interakcie s reklamami. Ak zoberiem ten istý príklad, tak ten istý zákazník interagoval s viacerými reklamami pred nákupom, Google Ads priraďuje hodnotu konverzie buď poslednej reklame alebo hodnotu prerozdelí medzi všetky dotknuté reklamy, v závislosti od nastaveného atribučného modelu a konverziu započíta k dátumu, kedy prvýkrát prišiel na vašu stránku čiže 29.marec.
V súčasnosti vieme v Google Ads zmeniť atribučný model na:
- na základe údajov ( prednastavené )
- posledné kliknutie ( model podobný s GA4 )
Ďalší príklad na čas reportovania konverzií
Ak zákazník uskutoční nákup v pondelok o 10:00, GA4 to reportuje ako konverziu o 10:00 v pondelok.
Ak zákazník najskôr klikol na reklamu v nedeľu a uskutočnil nákup v pondelok, Google Ads môže reportovať konverziu v čase kliknutia na reklamu v nedeľu, nie v momente skutočného nákupu.
Rozdiel v počítaní konverzií
Ak zákazník počas jednej návštevy vašej stránky objedná dva produkty v rôznom čase, GA4 môže oznámiť dve konverzie.
Google ads môže byť nastavený tak, aby sa počas jednej relácie zaznamenala len jedna konverzia, bez ohľadu na to, koľko produktov zákazník kúpi. To znamená, že v tomto prípade by Google Ads ukázal len jednu konverziu.
Aktuálnosť dát
V GA4 dáta o konverziách môžu byť dostupné v reportoch až po 9 hodinách od udalosti.
V Google Ads dáta z konverzií reportované priamo cez pixely sú viditeľné skoro okamžite, obvykle do 3 hodín po konverzii.
Rozdiely v správaní sa Google Ads a Google Analytics 4 pri sledovaní a reportovaní konverzií môžu viesť k tomu, že vidíte odlišné údaje v jednotlivých nástrojoch. Je dôležité porozumieť týmto rozdielom, aby ste mohli správne interpretovať výkonnosť vašich online kampaní a rozhodovať sa na základe kompletného obrazu o údajoch.